- Ćwiczenie 1 i 2 wykonujemy na dwóch godzinach lekcyjnych w szkole.
- Ćwiczenie 3 wykonujemy jako pracę domową.
- Trzecia godzina lekcyjna - logujemy się do klasy wirtualnej, wykonujemy ćwiczenia innych par, prezentujemy kolegom / koleżankom wypowiedź swojego Awatara.
Zaczynamy!
Ćwiczenie pierwsze - ćwiczymy słuch, pismo, wymowę, szybkość kojarzenia:
- Dobieramy się parami - losujemy kto z kim pracuje.
- Otwieramy tekst z opisem wyglądu osoby-ostatnia lekcja.
- Wybieramy wspólnie trudne dla nas słowa i wyrażenia
- Wchodzimy do sieci, logujemy się do aplikacji.
- Wykonujemy ćwiczenie zgodnie z podaną na stronie instrukcją.
- Słowa piszemy po rosyjsku, tłumaczenie po polsku, dodajemy obrazki i audio.
- Sprawdzamy poprawność wykonania, możemy już ćwiczyć w parach.
- Tworzymy QR kod strony lub kopiujemy adres strony, umieszczamy w wirtualnej klasie.
- Gotowe!
Ćwiczenie drugie - ćwiczymy słuch, szybkość reakcji językowej, pamięć, poprawność form:
- Pracujemy w tych samych parach - logujemy się do aplikacji.
- Po krótkiej dyskusji wybieramy z oferty aplikacji edukacyjnej ćwiczenie (krzyżówki, pasujące pary, odsłoń obrazy...).
- Wybieramy słowa, które chcemy zapamiętać ( opis wyglądu osoby).
- Wykonujemy ćwiczenie zgodnie z podaną na stronie instrukcją.
- Słowa piszemy po rosyjsku.
- Tworzymy QR kod strony lub kopiujemy adres strony, umieszczamy w wirtualnej klasie.
- Gotowe!
Ćwiczenie trzecie - tworzymy wypowiedź ustną, bogatą leksykalnie, ale ograniczoną czasem:
- Każdy z nas stworzy swojego Awatara.
- Awatar opowie w języku rosyjskim jak wygląda ( portret) jego kolega lub koleżanka z grupy.
- Wchodzimy do sieci, logujemy się do aplikacji.
- Wykonujemy ćwiczenie zgodnie z podaną na stronie instrukcją.
- Tworzymy QR kod strony lub kopiujemy adres strony i umieszczamy w wirtualnej klasie.
- Gotowe!